fbpx

Russia Today: News channel RT’s UK licence revoked by Ofcom

TV Novosti, the institution that controls RT, is funded by the Kremlin. Under Ofcom rules, TV channels can be owned by foreign states, but they must not be controlled by political bodies. This is what did for CGTN, the Chinese network. Ofcom believes the clear absence of due accuracy and due impartiality on RT, and its ultimate control by a political body, violates our regulatory code.